Hoppa till huvudinnehållet

Mannen utan filter sänds på bio: ”Folk kan inte få nog av Skåån”

Publicerad:
Reporter Markus Strömberg
Markus Strömberg
markus.stromberg@nwt.se
Christoffer Skåån i Grumströjan. Snart kan publiken även se profilen på bio efter succen med dokumentären Mannen utan filter.
Christoffer Skåån i Grumströjan. Snart kan publiken även se profilen på bio efter succen med dokumentären Mannen utan filter. Foto: Berka Bergquist.

Succén fortsätter för Youtubeserien Mannen utan filter.

Huvudrollsinnehavaren Christoffer Skåån kommer nu synas på bio.

Del tre i serien kommer nu på söndag och den fjärde förhandsvisas exklusivt på Grums Bio på tisdag.

Både Christoffer Skåån och filmmakaren Joel Segerdahl kommer att vara på plats.

Tanken är också att samla in nytt material till den sista delen av dokumentären.

– Jag fick frågan av bion och kollade med Skåån. Han tyckte att DET skulle vi definitivt göra, så på den vägen är det, säger Joel Segerdahl.

Mannen utan filter har blivit en stor snackis, i skrivande stund har de två avsnitten som släppts lockat över 250 000 spelningar.

– Det är kul att folk snackar lite Grums och det har varit en otrolig respons. Man anade att folk i närområdet skulle uppskatta det här. Men jag har blivit lite chockad över att folk som kanske träffade Skåån för tio år sedan kan höra av sig och börja berätta historier. Han har påverkat väldigt många, alla han träffat kanske till och med.

Joel Segerdahl var på förhand lite orolig att folk skulle bli mätta på avsnitten som är runt 40 minuter långa.

Men det verkar vara precis tvärt om:

– Folk vill se mer. Det är ändå långa avsnitt, men folk kan inte få nog av Skåån!

Nu ska duon ro dokumentären i hamn.

– Planen är att, tillsammans med Christoffer, ta det i mål. Han har efterlyst fyrverkerier, men vi får väl se. Någon form av show ska det nog kunna bli.

Mannen utan filter gör succé – har setts av över 60 000: ”Inga konstigheter”

Artikeltaggar

Christoffer SkåånDokumentärerGrumsJoel SegerdahlSport

Så här jobbar NWT med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.