Två nya koncept är på väg in i Mitticity.
Det ena är en helt nya bransch för centrala Karlstad.
– Vi vill ge service hela vägen när man är här, säger centrumchefen Ann-Sophie Redfern.
Det är saker på gång i centrumgallerian.
Förutom ett förestående omflyttningspussel så finns förhoppningen att inom kort kunna erbjuda ett par nya koncept, berättar gallerians centrumchef Ann-Sophie Redfern.
– Vi söker just nu efter människorna som vill driva de här koncepten.
Det ena, som kanske är något otippat, är biltvätt i garaget.
Varför en biltvätt?
– Vi vill ge service hela vägen när man är här. Du kan få en biltvätt eller ett däckbyte. Så vi har företaget Ecoshine som vill öppna, men måste hitta de entreprenörer som vill driva det.
Det andra konceptet är vad Ann-Sophie Redfern beskriver som ett ”Instagramkafé”.
– Dirty Coco heter de och de vill etablera sig i städer med invånarantal över 80 000 och nu har de visat intresse för oss och Karlstad.
I vilken lokal kommer det kaféet att ligga?
– Det kan jag nog inte säga riktigt än.
Man har sökt efter franchisetagare i gallerian och kommer även berätta om det på nästa veckas medborgardialog som man har tillsammans med Centrum Karlstad samt Duvan/15-huset.
Vad skulle de här etableringarna innebär för Mitticity?
– Vi kommer att bredda vårt utbud och att få ett kafé med en sådan Instagramvänlig miljö ligger rätt i tid, säger Ann-Sophie Redfern.