Kära Nordeabanken! Fick meddelande att nu ska bankdosan, som används vid inloggning i nätbanken, förpassas till de sälla jaktmarkerna i sommar.
Nu ska det bara vara mobilbanken. Men vi som är äldre kan ha svårt att använda den mobila enheten på grund av nedsatt syn. Visst, vi är äldre, men har ändå inte passerat bäst-före-datum. Ge oss tips på hur vi löser detta problem. Vi uppmanas ringa via mobilen och så vidare. Men varför är det så omöjligt att via datorn få kontakt med rådgivaren? Är detta en noga uttänkt strategi av banken att på olika sätt sålla bort oss äldre, så att det bara är unga, snabbtänkta och falkögda personer kvar? Kära banken, jag ser fram emot ett uttömmande svar och massor av goda råd.
Moster Solveig
***
SVAR DIREKT: Hör av dig till vår kundservice
Hej Moster Solveig! Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre. Det verkar som att det har blivit ett missförstånd och det ber vi om ursäkt för. Du måste inte använda dig av mobilbanken eller Mobilt BankID. Om du behöver en dosa att använda i nätbanken får du självklart en ny. Hör av dig till vår kundservice så ser de till att du får en. De kan även hjälpa dig att boka möte med din rådgivare.
Lasse Nilsson
Vice Regionchef