Jag bor i Forshaga. För cirka 1,5 år sedan fick jag ett erbjudande om att få bredband via mobilmasten. Jag tackade ja. Sedan dess har det varit sämre än min tidigare adsl-uppkoppling.
Jag lovades minst 30 megabit per sekund och eftersom jag hade under 10 tidigare så lät det bra. Det visade sig inte fungera bra alls. Det hackade, stoppade, frystes och var allmänt dåligt, både vad gällde tv och bredband/dator. Det slutade med att Telia gick med på att sänka min månadsavgift genom att mitt abonnemang sänktes från 30 Mbit till 10 Mbit. Problemet är att det fortfarande hackar och krånglar och när jag mäter via bredbandskollen har jag ofta 3, 5 eller 7 Mbit per sekund.
I somras fick jag meddelande om att masten skulle uppgraderas, men jag har inte märkt någon förbättring alls efter det. Till saken hör att masten ligger nära mitt hus, bara cirka 500 meter, och att teknikerna redan vid installationen sade till en granne att masten är överbelastad så de sade att vi kan inte koppla upp dig mot den och en vän till mig som köpte samma lösning har haft exakt samma problem och till honom sade också teknikern att masten är överbelastad och behöver uppgraderas. Nu sitter man fast i skiten och det är inte bra eftersom jag bland annat jobbar hemifrån. Egentligen borde jag ha helt gratis abonnemang tills Telia har löst problemet. Detta är fantastiskt dåligt! Man ska inte erbjuda nya lösningar om man inte är säker på att de fungerar, det är som att sälja en defekt bil till en kund. Skillnaden nu är att jag inte kan byta "bilen" eftersom jag inte kan få tillbaka mitt adsl. Lurendrejeri kallar jag detta!
Besviken Teliakund