Hoppa till huvudinnehållet

Helgkollen: Premiär för öl- och musikfestivalen – 40 bryggerier ställer ut

Publicerad:
Olle Nilsson, marknadschef på Nöjesfabriken, är arrangör bakom Carlstad beer & music festival.
Olle Nilsson, marknadschef på Nöjesfabriken, är arrangör bakom Carlstad beer & music festival. Foto: Amos Friedman

I helgen är det premiär för Carlstad beer & music festival.

På lördag slår dörrarna till Nöjesfabriken upp och det kommer vara full rulle hela dagen.

– Det är en blandning mellan musik och hantverksöl, säger Olle Nilsson, marknadschef på Nöjesfabriken.

Redan i maj förra året gick arrangörerna bakom Carlstad beer & music festival ut med eventet. Men på grund av pandemin sköts det upp.

Nu är det alltså premiärdags för öl- och musikfestival. Lite över 40 olika bryggerier kommer att ställa ut.

– Det blir både svenska och utländska bryggerier som kommer med exklusiv öl. Under dagen kommer det vara två olika sessioner med en paus emellan. Det kommer även delvis vara livemusik under sessionerna, säger Olle Nilsson, marknadschef på Nöjesfabriken.

Efter sessionerna är festivalen dock inte över.

– Från klockan 21.00 är det efterfest på innergården och Cava 42, bland annat med mer livemusik.

Totalt finns det runt 2 000 biljetter och det är nästan lapp på luckan.

– Folk har varit duktiga på att hålla i sina biljetter från i fjol och alla verkar peppade över att gå på festivalen.

Artikeltaggar

Carlstad Beer and Music FestivalGood Guys BrewHelgkollenKarlstadNöjesfabrikenNyheterOlle Nilsson

Så här jobbar NWT med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.