Insändare. Vi värnar om våra sophämtares arbetsmiljö

Insändare
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
”Vi utvärderar och utvecklar ständigt våra tjänster och jag kommer följa upp kritiken som framförts”, skriver Malin Pettersson på Karlstads energi i ett insändarsvar.
Foto: Lars-Ola Carlén
Svar till ”Betalar ändå fakturan i tid”, NWT 31 mars och ”Mats Nilsson”, NWT, 4 april

För det första: vad roligt att ni tycker att våra sophämtare som hämtar restavfallet gör det bra och verkar ha roligt på jobbet. När det kommer till upplevelsen av hur det fungerar med tömning av kärlet för plast- och pappförpackningar kan jag bara säga att givetvis ska det ställas tillbaka på rätt ställe. Fint att du upplever att det fungerar på Södra Kroppkärr, Mats.

Anledningen till att vi inte erbjuder dragavstånd till extratjänsten där vi hämtar pappers- och plastförpackningar är att vi värnar om våra sophämtares arbetsmiljö då de i snitt tömmer 300 kärl om dagen.

Vi utvärderar och utvecklar ständigt våra tjänster och jag kommer följa upp kritiken som framförts. Alla våra kunder är alltid välkomna att kontakta kundservice för att berätta närmare om sin upplevelse och ge oss bättre underlag i vårt förbättringsarbete.

Tack för att ni återvinner med oss!

Malin Pettersson

Avdelningschef Återvinningstjänster, Karlstads Energi

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.