En chaufför skulle hämta varor hos Nordic Paper i Åmotfors.
Något som vanligtvis är problemfritt, men inte den här gången.
Och han hamnade själv i nöd.
Händelsen utspelade sig för några dagar sedan. Den ukrainska chauffören kör åt ett ryskt åkeri och skulle hämta papper i västvärmländska Åmotfors.
Men någon affär blev det inte.
– Med anledning av rådande situation så hade det inte betalats för pappret, säger Marie Stenquist, kommunikationsdirektör på Nordic Paper.
Problemet försökte lösas på plats, men transaktioner och betalsystem fungerade inte.
– Nej, han satt och väntade på att betalningen skulle gå igenom, men till slut fick han lämna utan varor då hans visum var på väg att gå ut. Rent krasst är det så att vi kan inte släppa i väg papper som inte är betalt.
Inte heller chaufförens egna betalkort fungerade, vilket fick medarbetare på Nordic Paper att rycka in.
– De såg hans nödsituation och tyckte synd om honom så de följde med honom till affären och betalade mat åt honom så han slapp svälta. Humana medarbetare så kredd till dem, säger Marie Stenquist.
Kan det här ske igen så länge kriget pågår?
– Det vet man inte. Det är ett fruktansvärt läge som råder, men vi råder inte över betalsystem och transaktioner, säger hon och fortsätter:
– Vi har långa kundrelationer och försöker hjälpa våra kunder så gott vi kan.