Kritiken fortsätter mot parkeringsproblemen vid Centralsjukhuset i Karlstad.
– Min mans parkeringstid tickade på i ett antal dagar utan att det gick att stoppa eftersom han inte kunde nå p-bolaget Apcoa. Deras kundservice är usel.
Fortsatta p-problem vid CSK – fler p-platser och nytt p-hus diskuterasDet säger en kvinna efter den senaste artikel som NWT skrev om de tekniska problem som en del bilister upplever vid p-platserna.
Det handlar om klagomål på att parkeringstider bara tickar vidare, att bommar inte öppnar sig, pengar som inte dras från konton utan att det istället kommer räkningar hem som även innehåller fakturaavgifter.
Region Värmlands fastighetschef Annette Andersson bekräftade att det har varit en del barnsjukdomar med den nya parkeringstekniken.
– Men totalt sett anser vi att tekniken nu fungerar väl, bland annat efter att vi nu har två betalningsautomater vid entrén och bättre skyltning hur man gör och vilka betalningsalternativ som finns, sade hon till NWT på måndagen.
Gick inte att stoppa
Efter det har flera läsare hört av sig och bekräftat att det fortfarande är problem vid parkeringarna.
– Min mans parkeringstid tickade bara på i ett antal dagar utan att det gick att stoppa eftersom han inte kunde nå p-bolaget Apcoa. Deras kundservice är usel.
– Och när han till slut kom fram efter flera timmar i telefonkö kunde de inte stoppa parkeringstiden från att ticka vidare. Han fick vänta i ytterligare några dagar innan tiden stängde av sig.
”En rejäl räkning”
– Det blev en rejäl räkning kan jag säga. Min man jobbar på sjukhuset och en kollega till honom råkade ut för samma sak och hans räkning blev ännu högre, över 1 700 kronor, berättar kvinnan som vill vara anonym.
Fredrik Westergård är pressansvarig på Apcoa. Han säger så här om kritiken:
– Vi är sedan i höstas ansvariga för parkeringarna vid Centralsjukhuset och i det nya parkeringshuset. Sedan dess har vi haft en del intrimningsåtgärder som vi har jobbat med.
Arbetar fortfarande
– Vi har ett gäng tekniker som fortfarande arbetar med att lösa vissa saker. Jag har full respekt för att folk blir irriterade när tekniken inte fungerar. Så ska det inte vara och vi jobbar med detta. Vi går att nå både på telefon, chatt och mejl, säger han.