Insändare: Parkeringskaoset på CSK är långt ifrån över

Insändare
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
Insändarskribenten tycker att Region Värmland har anlitat ett oseriöst parkeringsbolag vid Centralsjukhuset i Karlstad och ifrågasätter beslutet.
Foto: Tommy Andersson
Företaget Apcoa Flow har sedan förra året tagit över ansvaret för parkeringarna vid Centralsjukhuset i Karlstad och sedan dess råder närmast kaos.

Parkeringstider som fortsätter ticka, ibland i flera dagar. Bommar som inte öppnar sig. Pengar som inte dras från kontot i appen utan som i stället kommer hem som faktura med 400 procents pålägg i form av diverse avgifter.

Kundtjänsten går inte att nå per telefon, har själv stått i kö i flera timmar för att till slut komma fram till en telefonsvarare som säger att man stängt för dagen. Skickar man mejl kan man få ett svar efter några veckor om man har tur. På sidan trustpilot.se har företaget fått 1,1 av 5 i betyg från mer än 1 000 kunder varav många skriver att de hade gett 0 om det varit möjligt.

Min fråga till Regionen är: Hur tänkte ni när ni anlitade detta oseriösa företag och hur har ni fortsättningsvis tänkt hantera situationen?

Anställd på CSK

***

SVAR DIREKT: Hör av dig om du har bekymmer med parkering

Det nya parkeringssystemet har upphandlats enligt gällande upphandlingsregler. Hittills har det fungerat väl, men som vanligt med nya betalsystem har det varit en del inkörningsproblem och vi beklagar att det drabbat dig.

De medarbetare, patienter och besökare som hört av sig till oss har vi kunnat hjälpa. Så har du fortfarande bekymmer med dina parkeringar kan du höra av dig till oss på Regionfastigheter så ser vi till att du får hjälp. Sök då fastighetsförvaltare för Centralsjukhuset i Karlstad via regionens växel.

Annette Andersson

Fastighetschef

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.