Insändarsvar från Postnord: ”Beklagar din tråkiga upplevelse”

Insändare
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
”Tyvärr kan jag inte uttala mig om vad som exakt har hänt i just ditt fall, men naturligtvis vill vi gärna rätta till vårt eventuella misstag”, skriver Cecilia Lindgren, chef Produktion, Postnord, i ett insändarsvar.
Foto: Marcus Ericsson/TT
Tack för dina synpunkter. Jag beklagar verkligen din tråkiga upplevelse med vår service.

Vad jag förstår av din beskrivning så har du fått avslag på din reklamation med hänvisning till att internationella försändelser följer ett regelverk som säger att reklamationen ska upprättas i avsändarlandet. Avsändande speditör ska därefter inkomma med en reklamationsförfrågan till PostNord, det är så processen ser ut.

Tyvärr kan jag inte uttala mig om vad som exakt har hänt i just ditt fall, men naturligtvis vill vi gärna rätta till vårt eventuella misstag. Så får jag be dig att kontakta kundservice på nytt och ange dina synpunkter och aktuellt försändelse-id? När vi fått din reklamation så gör vi en ordentlig analys och återkommer till dig. Tack för din förståelse.

Cecilia Lindgren

chef Produktion, PostNord

(Kontaktuppgifter: PostNord Sverige, Medierelationer, 105 00 Stockholm, press@postnord.com, 010-436 10 10)

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.