Vet Postnord vad en kund är?

Insändare
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
Insändarskribenten är kritisk till Postnord.
Foto: Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT
Beställde paket från ett företag i Australien. Allt gick alldeles utmärkt fram tills Postnord fick ansvaret att dela ut det. Paketet låg två veckor på Arlanda, sedan en vecka i Örebro - innan Postnord skickade tillbaka paketet till Australien.

När jag kontaktar Postnord i ärendet medger man att man gjort fel, och felet är uteslutande på deras sida, då man inte har tulldeklarerat paketet, eller aviserat mig om paketet. Det ser man i sina egna system. Då jag kräver ersättning för att Postnords felaktiga hantering gräver man ner sig och gömmer sig bakom internationella och finstilta överenskommelser mellan postbolag. I det står det att en reklamation ska göras av avsändaren, det vill säga det australiensiska bolaget. Varför de nu skulle reklamera fel som Postnord gör i Sverige till mig som är kund i Sverige.

Här har vi ett alldeles utmärkt exempel på ett bolag, Postnord, som inte förstår vem som är deras kund, eller har något som helst intresse av att göra rätt för sig. Däremot har jag fått en alldeles utmärkt service av australiensiska Posten som verkligen vet vad service är för något. De överglänste Postnord i allt. Tänk om de skulle kunna sköta posten i Sverige istället.

Nils S

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.