Insändare: Postnord svarar: ”Tyvärr inträffar saker ibland”

Insändare
PUBLICERAD:
”Vi har duktiga och engagerade medarbetare som arbetar med dagliga kvalitetsuppföljningar för att vi ständigt ska förbättra vår service och leverera en hög kvalitet”, skriver Postnord i ett insändarsvar.
Foto: Emil Langvad/TT
Svar till ”Carina Larsson, Ambjörby”, NWT 25 oktober

Tack för att du hör av dig. Postnord levererar brev och paket till mottagare i hela vårt land och vi är stolta över vårt samhällsuppdrag. Men tyvärr inträffar ibland saker som gör att våra försändelser inte når mottagaren i tid och vi beklagar varje sådan försändelse.

Jag kan förstå din frustration då du beskriver att du blivit dubbelt drabbad, både vad gäller brev- och paketdistribution, men även som avsändare och mottagare.

Vanliga brevförsändelser har ingen spårbarhet och därför kan det vara svårare att utreda exakt vad som kan ha hänt med en specifik försändelse. Här krävs en del detektivarbete.

Rekommenderade brev har däremot en försäkran att de når rätt mottagare i rätt tid. De här försändelserna hanteras i ett särskilt flöde.

Paket ska, om avsändande kund har meddelat mottagarens telefonnummer, alltid telefonaviseras.

Exakt vad som är fallet med de försändelser som du skriver om vet jag inte, men oavsett så ska alltid en avisering skickas, antingen via sms eller brev.

Vi har duktiga och engagerade medarbetare som arbetar med dagliga kvalitetsuppföljningar för att vi ständigt ska förbättra vår service och leverera en hög kvalitet. För att hjälpa oss med detta vill jag uppmana dig att kontakta Postnord kundservice med ditt ärende, antingen per telefon eller mejl.

Leif Augustsson

distributionsområdeschef Postnord

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.