Insändare: Vi värnar om din sophämtares arbetsmiljö

Insändare
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
”Våra sophämtare tömmer i snitt 300 kärl per dag och dragavståndet är den enskilt största belastningen i sophämtarnas arbetsmiljö”, skriver Malin Pettersson, avdelningschef återvinningstjänster, Karlstads Energi.
Foto: Helena Karlsson
Svar på insändaren ”Svårlöst problem med sopkärl”, NWT 25 september

Nöjda kunder samt personalens arbetsmiljö och säkerhet är viktigt för oss på Karlstads Energi. Våra sophämtare tömmer i snitt 300 kärl per dag och dragavståndet är den enskilt största belastningen i sophämtarnas arbetsmiljö. Därför erbjuder vi inte dragavstånd på nya tjänster, som extrakärl för pappers- och plastförpackningar eller trädgårdsavfall.

Vi uppskattar all återkoppling från våra kunder då det hjälper oss att bli bättre. Din synpunkt innebär att vi behöver bli tydligare i vår kommunikation till nya kunder gällande dessa tjänster.

Det du betalar för är insamling av pappers- och plastförpackningar samt transport till de återvinningsföretag som ansvarar för att dina förpackningar återvinns och blir nya förpackningar, en uppskattad tjänst som allt fler villahushåll i Karlstad tecknar sig för.

När det gäller kärlet för mat- och restavfall är dragavståndet en fråga vi just nu tittar närmare på.

Tack för att du återvinner tillsammans med oss.

Malin Pettersson

avdelningschef återvinningstjänster, Karlstads Energi

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.