Svar på insändaren ”Svårlöst problem med sopkärl”, NWT 25 september
Nöjda kunder samt personalens arbetsmiljö och säkerhet är viktigt för oss på Karlstads Energi. Våra sophämtare tömmer i snitt 300 kärl per dag och dragavståndet är den enskilt största belastningen i sophämtarnas arbetsmiljö. Därför erbjuder vi inte dragavstånd på nya tjänster, som extrakärl för pappers- och plastförpackningar eller trädgårdsavfall.
Vi uppskattar all återkoppling från våra kunder då det hjälper oss att bli bättre. Din synpunkt innebär att vi behöver bli tydligare i vår kommunikation till nya kunder gällande dessa tjänster.
Det du betalar för är insamling av pappers- och plastförpackningar samt transport till de återvinningsföretag som ansvarar för att dina förpackningar återvinns och blir nya förpackningar, en uppskattad tjänst som allt fler villahushåll i Karlstad tecknar sig för.
När det gäller kärlet för mat- och restavfall är dragavståndet en fråga vi just nu tittar närmare på.
Tack för att du återvinner tillsammans med oss.
Malin Pettersson
avdelningschef återvinningstjänster, Karlstads Energi