Insändare: Har Lidl satt för höga och felaktiga priser i system?

Insändare
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
Lidl, har ni satt det i system att man som kund gång på annan blir felaktigt debiterad på varor samt att ni systematiskt väljer de dyrare varorna när ni tar betalt, undrar insändarskribenten.
Jag har i flera års tid handlat på Lidl och har under en längre tid observerat att man behöver bevaka och påpeka prissättningen.

Senast i dag handlade jag på butiken i Karlstad, där hyllkantspriset på gurka var 14,90 kronor styck och 24 kronor för två. Tre citroner för 15 kronor.

Jag handlade även röda äpplen - ej ekologiska.

Väl framme vid kassan, när varorna matas in av personal, registreras de annorlunda:

20 kronor styck för gurka, 20 kronor för 3 citroner och röda äpplen som ekologiska.

Då jag varit med om att det blir fel så ofta, påtalar jag det för kassapersonalen.

Jag kollar alltid sedan länge tillbaka vad de registrerade varorna har för pris och påtalar det ständigt - men inget händer.

Lidl, har ni satt det i system att man som kund gång på annan blir felaktigt debiterad på varor samt att ni systematiskt väljer de dyrare varorna när ni tar betalt? Detta gäller frukt, grönt och rosor.

Besviken och funderande kund

SVAR FRÅN LIDL: Vi beklagar att du fått betala för mycket

Hej besviken och funderande kund! Vi beklagar att du fått betala för mycket. På grund av mänskliga misstag har det blivit fel. Vi har nu förtydligat våra rutiner i den aktuella butiken för att säkerställa att det inte inträffar igen. Dessutom kommer vi hålla extra koll framöver. Vi vill uppmana dig, ”Besviken och fundersam kund”, att kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig och åtgärdar vad som blivit fel.

Linda på Lidls pressavdelning

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.