Rykte om avhopp uppstod när Hyundai dröjde med beslutet om satsning på nya hybridbilarna i rally-VM.
Men nu är fortsättning till minst 2024 garanterad.
Oliver Solberg, som i december skrev tvåårskontrakt med fabriksteamet, är förstås glad över onsdagens besked.
"Fantastiska nyheter för framtiden", skriver 19-åringen från Mitandersfors på Twitter.
Det började spekuleras när både Ford och Toyota tillkännagav sina satsningar på de nya hybridbilarna (kombination av el- och bensinmotor) som ska introduceras i värstingklassen WRC 2022.
Trodde inte på ryktet
Men Oliver Solberg trodde aldrig på ryktet att det koreanska märket skulle lämna rally-VM.
– Nej, nej, det tror jag inte, det är inget att vara rädd för. De har gått in med så mycket pengar och insats så man tror ju inte att de ska gå ur. Deras plan är att försöka få mig att vinna VM-guld, sade han i en intervju med NWT den 20 februari.
FIA kräver ett treårigt engagemang, istället som tidigare ettårigt, för att skapa stabilitet och möjliggöra långsiktigt planerande inför den stora förändringen.
På onsdagen bekräftade Hyundai Motorsport beslutet från Hyundais styrelse om en fortsättning 2022-2024.
Nya hybridbilen baseras på modellen i20 N , inspirerad av nuvarande i20 WRC.
Varken Ford eller Toyota har meddelat vilken modell de ska använda.
En milstolpe
2019 tillkännagav promotorn och FIA hybridnyheten, och tidigare i mars klubbade World Motor Sport Council det nya tekniska reglementet.
WRC Promoters vd Jona Siebel är glad att alla befintliga tillverkare nu är med på framtidståget.
– Det är ingen överdrift att säga att introduktionen av en hållbar hybridteknologi i WRC:s huvudklass är en av de största milstolparna i sportens historia. Passande att det sker när mästerskapet firar 50-årsjubleum, säger Siebel i ett pressmeddelande.
Avtalet innebär att FIA och tillverkarna delar på kostnaden för utvecklandet av den nya hybridteknologin.
San Remo nästa
Oliver Solberg gjorde succé i WRC-debuten i VM-rallyt i finska Rovaniemi i februari, men är inte anmäld till till kommande VM-tävling i Kroatien.
Nästa uppgift är i stället San Remo-rallyt på asfalt den 10-11 april.