"Vilken usel servicenivå Swedbank"

Insändare
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
Swedbank i Karlstad får kritik. Chefen Anders Paulsson svarar.
Foto: Anders Hanson
Jag kom till Swedbank vid Stora Torget i Karlstad kl 14:00 och hade därmed passerat normal lunchtid. Efter 25 minuters väntan på Swedbank hade två kunder blivit expedierade.

Det fanns en person som jobbande på banken som aktivt skötte ärendena.

Då var det 17 nummer kvar till "min tur". Detta skulle innebära en väntan för mig på cirka 3,5 timmar i bibehållen ”servicenivå”. Jag skulle bara byta till ny dosa för internet.

Vilken usel servicenivå ni har på Swedbank vid Stora Torget i Karlstad!

På Swedbank i Kristinehamn fick jag hjälp efter ca 2 minuter!

Larsa Andersson

Svar direkt:

Jag vill börja med att be om ursäkt för att vi på Swedbank i Karlstad inte kunde leverera en positiv upplevelse när du besökte oss senast.

Vår ambition är självklart att vi ska kunna hjälpa våra kunder på ett så bra sätt som möjligt. Vår utmaning är att vi har svårt att förutsäga vilken typ av ärenden som våra kunder vill ha hjälp med och därefter också vilken tidsåtgång de kräver.

Därför behöver vi löpande utvärdera och justera i vårt serviceerbjudande i syfte att bli bättre. Återkoppling är värdefullt för oss då vi vill utvecklas och jag är givetvis öppen för personlig dialog.

Anders Paulsson

Bankchef Swedbank Värmland

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.