Karlin vill förbättra fjolårets publiksiffra

Publicerad:
Årjängs travbanechef Johanna Karlin. Foto: Mikael Solberger

I september tog Johanna Karlin över rollen som travbanechef i Årjäng. I helgen är hon ansvarig för banans V75-dag för första gången.

– Vi försöker att förbättra dagen och slipar på det mesta, säger hon.

Är man travintresserad och bor i trakterna kring Årjäng är det julafton mitt i sommaren. Den andra lördagen i juli är det av tradition dags för V75 på banan och i helgen är det årets upplaga av stortravet.

Det innebär bråda dagar för Johanna Karlin och de övriga på travbanan.

– Det är mycket att göra, men eftersom det är kul så är det bara ett lyxproblem. Vi försöker att förbättra lördagen och slipa på saker. Vi har satt många saker i rullning och jobbar lite extra med marknadsföringen vilket tar mycket tid, berättar Karlin.

Ökad kommunikation

En del av satsningen på V75-dagen är att öka kommunikationen till publiken och de som följer Årjängstravet på sociala medier.

– Vi har vi hyrt in personer som ska jobba med kommunikation. Bobby Möller ska intervjua på stallbacken innan tävlingarna och det ska gå ut i ljudet på banan och även på vår Facebooksida. Vi ska vara mer kommunikativa och vara mer på hugget på sociala medier. Bobby ska även jobba med Hans G Lindskog i vinnarcirkeln på lördag.

Första start på V75 är klockan 16.20 och V4-spelet inleds vid 14.45, men för att underhålla publiken kommer det att köras ett lopp redan 12.30. För ett år sedan kom det 10 783 personer till den här travdagen.

– Som det ser ut på prognosen kommer det att bli ett perfekt travväder. Vi har inte satt något exakt mål men jag hoppas på att öka fjolårets siffra, säger Karlin.

Det kommer att finnas cirka 40 spelterminaler i Årjäng under V75-dagen. Räkna med att det kan bli köer och ni som vill spela i kassa bör vara ute i god tid.

Artikeltaggar

Årjängs travbanaJohanna KarlinTravV75

Så här jobbar NWT med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.

Läs vidare