Besviken och kissnödig resenär

Insändare
PUBLICERAD:
Värmlandstrafik, nu har jag fått nog.

I lördags vid cirka 18-tiden kom jag med tåg till Karlstad. Eftersom det var cirka en timmes väntan på min buss, tänkte jag att jag går till busstationen och toaletten där.

Insändarskribenten var kissnödig, men hade svårt att kunna uträtta sitt behov.
Foto: Bertil Ericson / TT

Stationen var stängd, så man skulle använda ett kontokort för att betala och komma in.

Tyvärr tog inte apparaten mitt kort. Testade ett annat kort, men det gick inte. Kom några efter mig som försökte, men nej.

Det kändes inte bra, eftersom jag skulle sitta på bussen i 2 timmar och 6 minuter blev det lite tufft. Vi var flera som hade stora väskor, men det finns ju inget utrymme under bussen, så väskorna skulle in i bussen.

Inne i bussen är det enormt högt i tak, så var för inte använda normal stora bussar.

Inför toaletter på linjer som går långt. Har tidigare läst att en från Värmlandstrafik svarar att ni inte är ett service företag. Vad är ni då?

Tänk om och gör rätt.

En kissnödig resenär med väska

Svar direkt:

Vi beklagar att du inte kunde utföra ditt toalettbesök som du önskat. Vi har haft en del tekniska problem med dessa kontokortslås, och har nu på nytt kallat in reparatör för att laga felet. Vi hoppas det ska vara åtgärdat inom de närmaste dagarna.

Tack för att du uppmärksammade oss på detta.

Vi är, och vill även fortsatt vara, ett serviceföretag som gör möten mellan människor möjliga. Där är synpunkter och tips från våra kunder den bästa hjälpen för att bli ännu bättre på det vi gör.

Lena Wenngren, platschef Karlstad busstation

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.