Prao-Pilot- kommunicerar teknikyrken

Ekonomi
PUBLICERAD:
Succé är rätta ordet för den nya satsningen Prao-Pilot, där eleverna får besöka fem företag i stället för ett under en praovecka. Det handlar om att få fler ungdomar att satsa på teknikyrken. Skolungdomarna är fr.v.Sam Tuvebring, Jesper Edström, Emma Ottosson, Linnea Carlsson, Samuel Ahlbäck och Albin Olsson. Bakre raden, Lotta Hedberg, Forshaga Lärcenter, Sandra Lindberg, Rejlers, Therese Sundström, Altran, Anders Ekberg, Ellevio, Anna-Karin Frykstedt, Innovation Park och Maria Starrin, Karlstads kommun.
Foto: Jonny Ohlsson
Nu skall teknikyrkena synliggöras bättre samtidigt som skolungdomarna får ett annat upplägg för sin prao. Istället för att besöka ett och samma företag under en vecka kommer eleverna under en vecka besöka fem företag. Först ut är en grupp ungdomar i årskurs åtta vid Lärcenter i Forshaga

Fortsätt att läsa…

Detta är en låst artikel. Logga in eller bli prenumerant för att fortsätta läsa.

Läs plus i 90 dagar för endast 90 kr! Därefter ordinarie pris 99 kr/månad.
Du kan när som helst avsluta din prenumeration snabbt och enkelt online.

Du får:
Tillgång till alla artiklar på nwt.se
Erbjudanden och tävlingar
Tillgång till plusmaterial
på 14 lokala nyhetssajter

Välj annat erbjudande

Så här jobbar NWT med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.