Resenärer ska känna sig trygga

Insändare
PUBLICERAD:

Svar till insändarskribenten “skitsur resenär” i NWT 24 april

Jag vill börja med att be om ursäkt för det du har drabbats av. Du som resenär ska kunna känna dig trygg med att bussarna alltid angör hållplatsen, att förarna ser dig när du står på hållplatsen och det ska vara självklart att du alltid får ett trevligt bemötande.

Nobina svarar en upprörd insändarskribent.
Foto: Aron Eriksson

Vi på Nobina och Värmlandstrafik är medvetna om att det finns problem vid Ulvsbyn. Det uppstår utmaningar när tre olika linjer passerar där nästan samtidigt. Problemen har inte bara uppmärksammats av dig, utan även av andra resenärer och flera av våra förare.

Vi tar alla dessa synpunkter på största allvar och ser nu över olika åtgärder tillsammans med Värmlandstrafik. Redan nu har vi talat med berörda förare om att de alltid måste angöra hållplatsen även när en annan buss står före, det ska alltid gälla. Likaså ska bemötandet alltid vara bra.

Vi vill väldigt gärna även ha in dina synpunkter till www.varmlandstrafik.se/kundservice/kundarende. Det gäller både det du beskriver här och om nya problem uppstår. På så sätt kan vi och Värmlandstrafik utreda varje händelse ordentligt, och om du önskar så kan vi också kontakta dig och ge dig återkoppling på hur ditt ärende hanteras.

Åsa Tobiasson

Trafikchef Nobina Värmland

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.