De kan vinna Guldvargen 2019

Publicerad:
Marknadsföreningen i Värmlands styrelse, som består av Andreas Stjärnhem, Marthe Hem, David Lassing, Kristoffer Ljung, presenterade de nominerade till Guldvargen 2019. Foto: Ylva Westerlund

På fredagen avslöjades vilka som är nominerade till att vinna branschpriset Guldvargen 2019.

Priset delas ut av Marknadsföreningen i Värmland till årets bästa marknadsföring i länet.

Årets jury består av Karin Larsson, producent Oddway Film, Tobias Hammar, creative director ICA EMV Designbyrå, Maria Hellbjörn, vd och strateg Hellbjörn Schwedin och Andreas Sundqvist, creative director Grey Gothenburg.

Juryn har möjlighet att dela ut guld, silver och brons i varje kategori. I varje kategori finns tre nominerade.

– Det är jävligt bra grejer som har gjorts. Klurigheter deluxe, konstaterar Andreas Stjärnhem från Sticky Beat, som sitter Marknadsföreningens styrelse.

Alla tävlingsbidrag måste vara gjorda av en värmländsk byrå eller uppdragsgivare. För att kunna delta i tävlingen måste en av deltagarna vara medlem i Marknadsföreningen.

Coop Värmland har tillsammans med Ord & Bild blivit nominerade för tre gemensamma kampanjer. Ord & Bild är nominerade för totalt fem bidrag.

Folktandvårdens kampanj Rocka munnen, en app som producerats tillsammans med Bulldozer och Stickybeat och som ska göra tandborstning roligare för både barn och föräldrar, kan vinna i två kategorier.

En av de nominerade kommer att vinna Guldvargen, ett pris som tilldelas “vinnaren av alla vinnare“.

Priserna delas ut under en gala den 12 april.

Samtliga nominerade till Guldvargen 2019

Årets annons:

En Värmlandspôjk av Coop Värmland och Ord & Bild

Återuppstånden av Coop Värmland och Ord & Bild

Vit månad av Coop Värmland och Ord & Bild

Årets design:

Saga Bio av Säffle kommun och Happy Republic

Prepart Projekt av Prepart Project och Bulldozer

Favorit Finfina av Bergendahls Food och Kostym designindustries

Årets kampanj:

Trakasserier syns inte av Brottsförebyggande centrum i Värmland och Happy Republic

Rocka munnen av Folktandvården, Bulldozer och Sticky Beat

Bildvalet av Fotografiska och Ord & Bild

Årets rörligt/ljud:

Vård är bäst av Region Värmland, Advant och Ripley Film & Stills

Premium tissue to the people av Valmet och Bulldozer

Helt komplett e-handelslösning av Motillo och Marilyn

Årets samhäll:

Vård är bäst av Region Värmland, Advant och Ripley Film & Stills

Trakasserier syns inte av Brottsförebyggande centrum i Värmland och Happy Republic

Rocka munnen av Folktandvården, Bulldozer och Sticky Beat

Årets utanför boxen:

Trakasserier syns inte av Brottsförebyggande centrum i Värmland och Happy Republic

Bildvalet av Fotografiska och Ord & Bild

Wake Up Problem av Karlstads Universitet och Ord & Bild

Artikeltaggar

FöretagandeGuldvargenMarknadsföreningen i VärmlandMarknadsföringNäringslivVärmlands län

Så här jobbar NWT med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.

Läs vidare